Alla inlägg under maj 2009

Av Laizan - 31 maj 2009 18:44

Av Laizan - 28 maj 2009 18:44

Ojojoj som jag längtar till helgen, det blir en tur till stugan och mors dagmiddag på söndag!


Provade att ligga en stund på spikmattan igår, men jag skulle nog inte börja med att ha den i sängen för jag hade ett himla sjå att få ordning på mig själv och kuddar innan jag kunde slappna av.

Ska prova en stund till idag fast på golvet tänkte jag, dom känns lite småläskiga piggarna såhär i början och varenda kroppsdel protesterar när man landar på den,men jag ska bannemig kämpa ett tag för väldigt många som provat denna och har fibromyalgi säger att den är rena sömnmedlet..mm.vi får väl se..*ler*


Annars så har här inte hänt så mycket mer..jobbat..eller ja jag har ingen direkt motivation just nu tyvärr utan är mest seg och har svårt att rycka tag i saker och ting, så synd för jag gillar verkligen mitt jobb men jag "orkar" inte utan skjuter saker framför mig hela tiden  och sen tokstressar jag för att hinna sista timmen innan hemgång..*muttra*

Sen har höfterna blivit sämre sista tiden, känns som jag har blåmärken på höftbenen fast det finns ju inget när jag tittar..så när jag suttit en stund så kan jag knappt få med mig benen för allt bara strejkar, kanske är det därför jag inte får nåt vettigt gjort..vem vet..


Nu ska jag ta och packa lite som vi ska ta med till landet imorgon..

tjingeling alla söta!


Här är min spikmatta..grönt står tydligen för healing och sinnesro..passar mig perfekt!

Av Laizan - 27 maj 2009 20:00

Halloj..

Är det nån mer än jag som känt av blåsten?

Har haft på känn i flera dagar att nåt konstigt väder är på ingång.

Spännningar i nacken och huvudet, imorse trodde jag huvet skulle lossna, kändes som allt skulle explodera *poff*..urk!

Nu börjar det bli bättre, men då sätter ryggen igång och värker så man blir knäpp!...

Jag har ialafall fått tummen ur och köpt mig en spikmatta idag, är såå nyfiken på hur detta kommer kännas...man har ju bara hört positivt om denna Yantramatta så då får vi hoppas att även jag mår bättre av den.


Har nyss mumat stekt makrill och färskpotatis, det är ju gudomligt gott!

lilleman var föga imponerad, den smakade tydligen inte likadant som den andra makrillen som pappa gjorde häromdan..*muttra*

Jag stekte i smör och inte margarin som pappa hade gjort och då blev visst smaken lite surare tyckte Rasmus och det passade inte lilla herrn..*sur*

vi får se vad Max säger när han kommer hem från träningen,

 jaja..mer blir det till mig isåfall..*fnissa*


Nu ska jag snart slå mig ner i soffan med lite te och vänta in mitt favvoprogram...återkommer imorgon angående spikmattan..om jag har kommit loss från piggarna vill säga..*flina*


Av Laizan - 25 maj 2009 20:21

Gokväll alla godingar!

Även idag har jag haft en ruggig energi..har skitont i rygg och höfter men ett ovanligt gott humör, känns underbart!

Maxxen kom hem från kompisens sommarställe igår solbränd och nöjd med 10 makrillar, en var faktiskt rejäl, hela 40 cm..behöver jag säga att han var överlycklig!

Han älskar att fiska och tar alla chanser han får när vi är i våran stuga, men nu ligger ju den vid en sjö så det är ju inte lika spännande firrar där som i havet!

Så imorron blir det fisk till middag...*mums*


Hade lite småångest imorse innan jobbet. Vi har haft en del strul med chefen, och när personalenketen gick ut i mars och vi skulle svara ärligt på alla frågor om hur chefens ledarskap var så hade alla ångest för hur följderna skulle bli.

Följden blev att vi nu fått ta in en konsult som ska "lära" honom ett bra ledarskap.

Imorse hade vi ett möte med personalchef oss medarbetare och våran egna chef där vi då skulle "ventilera" hur vi kände och mådde, inte det lättaste kan jag säga, vi pratade allihopa om hur vi upplevde situationen och den konstiga stämning vi känt under en längre tid.

Phu! jag var toootalt slut efteråt.huvudvärk och helt matt i hela kroppen!

 Hua mig..hoppas verkligen han begrep nåt och att han tagit till sig det vi sagt så man slipper massa sådana här samtal i fortsättningen.


På tal om ingenting...jag letade ju gardiner i helgen till köket, och visst hittade jag gardiner..men inte till köket, utan till vårat sovrum.

jag är något av en gardintok så när jag såg dessa i hyllan så var det bara "hm..jahaaa okej"..var kan dessa små snygga längder passa in tro...*flina*


Nu ska jag kika lite på Solsting och snesprång på tv4..sitter här och småfnissar med tvn i bakgrunden!

Ha en mysig kväll...

Av Laizan - 23 maj 2009 18:20

Ja nu måste det hända nåt..måste ta tag i mig själv!

Vill ha in sommaren i mitt hem, vitt vitt  luftigt och fluffigt!

Nu är jag på jakt efter nya gardiner till köket, har haft dom andra uppe ända sen januari, gillar dom skarpt men nu behövs det ljus.

Var på Hemtex idag och spanade runt, hittade lampor..älskar lamor!

köp 2 betala för 1, helt i min smak..*ler*

Hittade svarta..som vanligt, men den ena passade så bra i mitt kök, svart/vit rutig veckad skärm och fin fot. Sen gick jag vidare till Bolagret och där hittade jag en jättefin fruktkorg i vitt och vita lyktor till fönstret..*nöjd*, så nu är det bara gardinerna kvar!


En annan färg jag har snöat in på är turkos och ljusrosa..

smög nämligen in på Lindex och där hittade jag en jättefin turkos tunika, även där hade dom "tag 3 betala för 2"  me like!!

köpte även ett snyggt skärp som jag ska ha till tunikan, samt 2 jättefina trosor..*rosa*..sååå nöjd med mig själv när jag kom hem!!


hm..vad händer ikväll, lite Robinson, godis och mys..Maxxen är hos en kompis i deras stuga hela helgen, fick ett mess för en stund sen där han skrev att han fått 9 makrillar, han älskar att fiska så detta är livet för honom. Hoppas han tar med några hem iaf..jag älskar verkligen makrill..*mums*


Nä nu får jag nog ta och ringa hem lilleman..har knappt sett röken av honom idag..han fullkomligt bor utomhus när det är fint väder.


Byebye sålänge!


Av Laizan - 21 maj 2009 19:10

Nu e det soffläge med en go film och lite poppisar...:o)

Av Laizan - 21 maj 2009 09:37

Godmorgon därute!!

 Nåt konstigt har hänt med mig...

Jag har ledig dag och vaknar av mig själv innan kl 8, PIGG!

Wheeiii..vilken härlig känsla att vakna pigg och känna efter att hm..jaa jag mår ju bra idag!

Kanske är det åldern som någon vänlig själ sa *fnissa*..isåfall så trivs jag med min ålder just nu..


Idag händer nog inte så mycket mer än att toan måste städas..jag gillar den städningen konstigt nog, nuförtiden så får jag skäll så fort jag närmar mig dammsugarn (min käre make har fått tokryck och städar jämt)

han har verkligen börjat hjälpa till otroligt mycket sen jag blev sämre.

*pussar*


En annan sak som jag börjat göra på morgonen är att käka havregrynsgröt, har aldrig varit direkt jätteförtjust i den sortens gröt men nångång ska man väl börja äta ordentligt tänkte jag och så vips!

klockan ställer jag 10 minuter tidigare 05.25 så att jag har någorlunda tid att

få i mig allt i lugn o ro innan jag åker till jobbet.


Hjälp! jag blir nästan rädd för mig själv när jag hör hur jag låter...

hahaha.."halloj tanten"


Näpp, nu e det dags att väcka tonåringen...sömntutan! 



Av Laizan - 20 maj 2009 17:30

Grannens gosiga katt även kallad miffo..*fnissa*

något udda sovplats kanske..

Ovido - Quiz & Flashcards