Alla inlägg under maj 2010

Av Laizan - 16 maj 2010 18:35

Sitter nersjunken i soffan hemma i stan. Har nyss kommit hem från några sköna lata dagar på landet. Gud vad gott det har varit!

Jag och barnen begav oss faktiskt till Ullared igår, inbillade mig att  vi skulle vara "ensamma" därinne eftersom vi åkte på eftermidagen, haha..eller hur!

först fanns det knappt en parkering att hitta och sen när vi närmade oss ingången insåg jag att det faktiskt var KÖ! hjäälp..hatar kö, men den varade bara i 10 minuter som tur var, väl därinne så försvann barnen åt varsitt håll. Max på fiskeavdelningen och Rasmus på leksaksavdelningen. Och då smet jag som vanligt till husgeråd och såg massa fina tavlor annat fint men jag tog mig i kragen och vandrade vidare till barn och herravdelningen. Jäklar vad folk det knödde från alla håll..*morra*

Så det blev lite fina grejer till kidsen och naturligtvis lego och fiskeprylar, sen var alla nöjda och glada!

Lustigt nog var det ingen kö knappt trots att klockan var 16 så vi var ute ganska snabbt igen.

Väl hemma så drogs grillen igång och värmen ute var ju underbar,18 grader och sol..ljuuvligt!

Och nu sitter jag här hemma i stan och tokfryser, aaah..jag vill ha öppen spis hemma också, lite svårt att kräva när man bor i lägenhet kanske..hihi..

Men..är det bara jag som får istappar till fingrar och stelnar i händerna när jag skriver vid datorn..blir knas på att inte kunna skriva några rader utan att få köldkramp efter 5 minuter..uscha vad gnällig jag blev!


Imorgon jobbar jag sent, 10-19..bara 1 gång i månaden som tur är, har inte så ont av det eftersom jag är sån trötter på morgonen..*ler*

Näpp nu ska jag kolla vidare på "vad blir det för mat"..me liike!!


Ha en mysig söndagskväll!

Av Laizan - 13 maj 2010 18:57

Här e jag!

Har varit alldeles seg sista veckorna, men inga mer hemska drömmar som tur är!

Åkte till landet igår, bara jag och lilleman, Behövde komma från alla måsten och krav kände jag.

Här är så stilla, bara fåglarnas kvitter och brasan som sprakar...hm..nästan iaf.

Rasmus spelar x box så det ryker om det så vill man ha bara fågelkvitter så får jag sätta mig på utsidan..*ler*

Fick ett ryck och bakade kladdkakemuffins efter att vi varit ute och promenerat förut.

Så gott så man bara vill trycka i sig allt på en gång! jag får nog spara lite till resten av familjen som kommer imorgon..hahaha!


Sprutorna funkar bättre och bättre, förra tisdagen blev jag helt totalbedövad hela kvällen, helskum känsla...fick nog 15 sprutor i bara höger sida, nacke axlar skuldror och halsmusklerna under örat..herreguud va borta jag blev!

Denna gången satte han det mesta i vänster sida istället och då tappade jag inte känseln i ansiktet iaf..hihihi!..känner att mina axlar sjunkit en bit och det är ju kanon eftersom jag oftast har dom uppe i öronen.

I måndags däremot fick jag ringa jobbet och sjuksriva mig för jag vaknade med känslan av influensa i varenda kroppsdel, speciellt ryggen och en känsla av kraftlöshet som fortfarande sitter i, denna trötthet som bara flyger på en är ju sanslöst.

Kanske är det sådant som slår tillbaka på kroppen när man har varit uppe i varv några dagar.

Jag var ju iväg med jobbet till Stenungsunds Spa från fredag till lördag och det var ju hur kul som helst och underbart att få ligga i varmt vatten med 1 glas vitt vin och tjöta med andra arbetskamrater för att senare på kvällen käka massa go mat och bra musik. Tyvärr vågade jag mig inte upp på dansgolvet tack vare all värk i nacken och det är nog första gången jag inte dansar, jag äälskar verkligen att dansa!!..*snyft* men jag är ändå glad att jag orkade vara med hela kvällen/natten


Nu ska jag hämta lite popcorn o chips till lilleman, kanske tar jag en eller två poppisar också...*flina*


Ha en go kväll alla!



Av Laizan - 1 maj 2010 12:48

Vaknade med stans huvudvärk imorse och upptäckte att det naturligtvis stormade ute..det slår aldrig fel!..upp o tog en dundertablett och somnade om till kl 10, huvudvärken var nästan helt väck och likaså stormen utanför, visst e det konstigt hur kroppen reagerar på dessa låg/högtryck vi har i detta landet.

Jag fick värsta mardrömmen imorse också när jag somnat om. Jag drömde att jag fick ett telefonsamtal av en främmande person som sa att det hänt en fruktansvärd olycka med min man (som var ute och vandrade i fjällen) och att han beklagade det inträffade!..fy faaan vilken dröm! jag drömde att jag slängde på luren och ringde till hans mobil och signalerna gick bara fram och ingen svarade, sen sprang jag bara ut och skrek hysteriskt...guud jag blir helt tårögd bara jag tänker tillbaka på drömmen.

Jag vet att jag tänkte att jag undrade om han hade varit helt själv när det hände och att jag var tvungen att få hem honom, sen slog det mig i nästa tanke att jag o barnen var helt själva..guud vad fruktansvärt, jag var så fruktansvärt rädd och förtvivlad och när jag vaknade så fattade jag inte om det var en dröm eller på riktigt och Kudden bredvid mig var tom..(han var ute och promenerade)..jag storlipade och andandes in doften från kudden och kände precis hur fruktansvärt det skulle vara om det hade hänt på riktigt...guud jag vill aldrig uppleva denna dröm igen!

Grejen e den att F skall ut och vandra på riktigt en vecka till sommaren helt själv och jag försöker inte oroa mig eller rättare sagt inte visa det för mycket, jag vet ju hur gärna han vill göra detta! men det kommer väl till mig på natten istället och visar sig på det hemskaste sett. Usch, nu forsar tårarna!..faan jag vill inte vara såhär nojig, men jag är livrädd att nåt ska hända mina nära..jag pallar inte att mista fler nu.

Nu ska jag torka tårarna och pussa några extra gånger på alla härhemma och försöka att inte tänka såhär utan se framåt på roliga saker istället!


kramkram!





Ovido - Quiz & Flashcards