Alla inlägg under januari 2011

Av Laizan - 16 januari 2011 15:28

Söndag och helgen snart slut..shit vad fort det går!

Sovrummen är klara, bara smådetaljer kvar. Nu ska man få bort allt småkraffs som inte får plats någonstans, så det blir ut och leta lådor att ha under sängen istället.

Önskar faktiskt jag mådde bättre men min kropp o jag är aldrig överens nuförtiden utan allt gör bara satans ont hela tiden :o( ryggen o höften hugger och molar hela tiden, vänster axel/arm nackparti svider och värker så fort jag använder armen i skrivbordshöjd..som nu ungefär, så det är så tröttsamt att skriva att det till slut blir högerhanden som skriver och resten bara hänger som en lealös halvdöd kroppsdel..fan vad segt..jag är inte med i matchen alls känns det som..sen går det sådär på jobbet just nu och jag kan inte känna nån riktig glädje för att jobba för att det krävs hela tiden 100% fokus och koncentration och det går inte för min hjärna funkar på halvfart känns det som pga jag har så jäkla ont och är sjukt trött hela tiden..*morr*..jag känner mig verkligen rätt värdelös just nu.


För att tänka på lite trevligare saker så är jag och maken inne på en liten resa till våren ensamma för att "fira" eller vad man nu ska kalla det att vi är födda -71 alltså 40 år i år..*ryys* här snackar vi verkligen ångest.*suck* jag måste verkligen ändra inställning till denna ålder känner jag..men det blir inte lätt!

Så en lite Greklandtripp blir det nog..älskar grekland!

Innan dess, typ nu i februari när maken fyller så ska vi ta med barnen till nåt badhotell eller annat kul i danmark tänkte vi, så vi får göra nåt kul alla fyra!

Jag får nog googla lite mer på detta..men det är ju nåt att se fram emot ialafall :o)


Nu får det räcka för idag tror jag, armen liksom domnar bort..hehe..


Puss o kram

Av Laizan - 2 januari 2011 20:48

Då lever man i ett kaos av möbler och saker..hjälp vad mycket prylar vår tonåring haft i sitt rum..phuu..just nu är allt i vardasgrummet för att vi ska kunna påbörja målningen i hans (fd rum) först, och som tur är så hälsar han på hos farmor o farfar några dagar i deras stuga så han får fiska lite på isen och bli allmänt ompysslad..*ler*..

Rummet som blir vårat ska bli vitt o luftigt med inslag av bruna toner tänkte jag.

Sonens rum blir ljusgrått med en fondvägg i mörkare grå..

Jag börjar jobba imorgon igen men F är hemma och har lite semester och känner jag honom rätt så börjar han redan måla imorgon..*nice*


Nu ska jag kolla in i garderoben en sväng och fundera över morgondagens klädval på jobbet..hehe..


Natti alla rara!



Av Laizan - 2 januari 2011 14:20

Insåg precis att jag inte har bloggat sen i maj..gud så fort allt går!

Men nu känner jag att min energi kanske kan återvända så smått..och jag tycker ju detta med att blogga är vansinningt kul men när kroppen totalvägrar så har jag blivit smått vansinning..jätteonödigtjag vet!

SÅ NU..minsann..nytt år nya försök!  


Tänkte också meddela att min käre make har fått för sig att vi ska ha en träningscykel hemma, så nu kommer jag verkligen inte undan längre utan nu ska det bli kondition helt plötsligt..det har jag glömt när jag hade sist..haha..typ som 15åring eller nåt!..ska bli intressant att se om jag får någon motivation denna gången iaf.


Nu ska jag ut ocj leta färg..det ska bytas rum med varann här hemma så nu måste det piffas till på väggarna naturligtvis!..återkommer med vad det blir för färg denna gången...

puss o kram!


Ovido - Quiz & Flashcards