Alla inlägg under december 2009

Av Laizan - 31 december 2009 16:06

Önskar er alla ett härligt 2010!!


  

Av Laizan - 30 december 2009 19:19

Hej du kalla vinterland...

idag börjar visst kylan göra entré, 8 minus har vi idag..brr.. kallt för att vara Göteborg!

Vaknade med riktig tokvärk i rygg och höll på att knappt kunna stå på benen när jag skulle upp..fyyy vad pestigt detta är. Just nu sitter jag och klarar knappt titta ner på tangenterna för nacken bara stramar sönder..usch vad gnällig jag känner mig!

Stora grabben står här och stampar för att få bli klippt också, och eftersom det är jag som har tjatat på honom att klippa sig så får jag snällt sätta trimmern i huvet på honom nu när han äntligen vill.

Hoppas ni har en lugn och fin kväll och att ni alla får en underbar nyårsafton imorgon!


Nu lägger jag ner datorn på sin plats igen...kram på er!




Av Laizan - 27 december 2009 16:53

  

Vaknade imorse ledbruten i vanlig ordning, ibland ser jag framför mig hur små figurer kommer fram på natten och sätter på sig små spikskor och kör maraton över mina höfter och rygg hela natten tills jag vaknar och dom fnissandes smyger tillbaka i sina gömmor nöjda över att ha förstört ännu en natt för frun i huset..haha..jaa sådana knäppa tankar ha jag!

I vilket fall så var jag himla sugen på grötfrukost (igen)..har tröttnat helt på all julmat men gröt lär jag nog aldrig tröttna på!

Sen fick både jag och F ett städryck och han for runt med dammsugaren medans jag kröp omkring på alla fyra i lillemans rum för att rensa gamla leksaker som bara ligger och dräller..bort bort!!

Så nu har jag iof ännu mer ont i ryggen men är faktiskt nöjd med mig själv för att jag fick det där städrycket!

Så NU tycker jag att jag är värd lite kaffe och en mumsig lussekatt   


Ha en go kväll på er!

kramar...

Av Laizan - 26 december 2009 18:23

God fortsättning!

julen har varit härlig..

Vi var hemma hos min syster och hennes familj och hade jättetrevligt, sen efter Kalle anka åkte vi till svärmor och svärfar och tillbringade resten av kvällen där och käkade ännu mer mat och fick påhälsning av snälla tomtemor som delade ut julklappar och fick massa kramar till tack efter varje julklapp.

Som vanligt så får jag ont av gallan efter varje jul, tänk att jag aldrig lär mig!

så hela julaftonsnatten tillbringdes i sittande ställning först med massa kuddar i sängen, men sen gav jag upp och tillbringade resten av natten i soffan halvsovandes med illamående och svårt att andas för magen kändes som jag fått ett knytnävsslag..uscha mig!


gårdagen gick i lugnets banor med mys framför tvn och lek med julklappar för barnen (minstingen iaf) den store fick snällt pallra sig upp kl 9,30 för han skulle till kyrkan kl 11, hahaha..sånt man får räkna med om man vill konfirmeras.


Idag var jag iväg en sväng och kollade rean och det var ju minst dagt hysteriskt, men jag hade turen att stöta på en kompis så vi tog en välbehövlig paus och tog en fika istället..mysigt!


Ikväll kommer Robinson på tv..alltid lika kul...hm..ska man trycka i sig en pizza då tro??..hihihi!..matvraket har talat!


puss o kram alla goa!



Av Laizan - 24 december 2009 11:10

Önskar er alla en lugn och skön jul!

  

Av Laizan - 23 december 2009 21:31

Godkväll ute i stugorna!

Sitter här och myser framför bingolotto och love actually..gillar verkligen den filmen, riktigt julig!

Vi har precis gjort klart skinkan och jag har fått barnen att äta grönkålssoppa med frikadeller..dom tyckte faktiskt om det..*glaad*nu blir det snart skinkmacka på vörtbröd. Har längtat efter vörtbröd i flera veckor men har en fix idé att jag inte får äta förrän den 23:e..haha!


Några klappar är kvar att slå in men jag tänkte vänta tills lilleman har gått och lagt sig..om han nu somnar förståss..vet ju själv hur nervöst och pirrigt det var!


Hoppas ni får en härlig kväll och en underbar julafton imorgon!

kramar på er!


Av Laizan - 21 december 2009 18:50

Tänka sig va!

Jag blev så glad när klockan ringde imorse 05.30 och jag kikade ut genom fönstret..massa snööö.. hoppas hoppas bara att det får stanna kvar ett tag nu!..

Håller på att klä granen nu också, hahaha..jäklar vad ful den lille rackarn är!

den såg så fin och tät ut när vi köpte den..bara lite förfrusen och sned..hehe, den rätar ut sig sa jag till F när vi stod där i mörkret på plantagen..hm..han var väldigt skeptisk, med all rätt ser jag nu...hihi, stackarn har en grantopp som ett S och grenarna hänger som ett flak nertill, men men, lite glitter och glamour på så ser han snart ut som en liten Kalle anka gran..hm, hoppas ingen ringer på och vill hälsa på inom närmsta veckorna..*asg*


Idag var min lille Max på operation med tån, han var som vanligt en tuffing när dom satte sprutorna och sen började gräva loss nageln men nu ligger han här i soffan med foten i högläge och jämrar sig..stackarn! hoppas det värsta släpper inom närmsta dagarna så han kan få njuta lite av julafton också. Han ligger och skrattar åt min "fula gran" när jag kämpar för att få ordning på alla grenar...


Nu jobbar jag bara 1 dag till sen får jag julledigt..underbaaart!


Ha en mysig kväll för det ska jag ha!  



Av Laizan - 20 december 2009 16:45

Hemma igen efter några härliga dagar i stugan. Jösses vad mycket snö det var där om man jämför med här hemma i Göteborg där det är lite pudrigt på marken bara..får väl vara glad att det är frostigt iaf.  


Granen fick komma in i värmen idag också, nu måste stackarn "hänga ut sig" lite bara innan pyntet åker på..han har ju tokstela grenar!

Hihihi..våran kanin "oliver" bara äälskar granar, han blir helt till sig varje gång granen kommer in på jul och placerar sig helt raklång under så fort han får chansen

Nästa vecka jobbar jag bara månd-tisd och sen är jag ledig 10 dagar, ska bli så vansinningt skönt. Känner att min ork börjar ta slut och alla leder bara tokstrejkar hela tiden så jag känner att lite vila och känslan av att bara vara skulle vara kanon för mig just nu.


Imorgon skall min store kille operera nageltrång på båda stortårna, stackarn har haft så ont länge nu och inget hjälper, så nu är det dags att "kutta" tårna som han sa. Ajajaj...

Åh nej, kom just på att jag måste ge mig ut och tanka bilen, har ingen lust at åka hemifrån tidigare imorgonbitti...06.40 är tillräckligt tidigt att sätta sig i bilen ändå tycker jag, morgontrött som jag é..hahaha...


Nu ska jag ta mig en kopp kaffe innan det är dags att slå in lite mera julklappar!


Ha en fortsatt skön söndag alla rara  


Ovido - Quiz & Flashcards