Alla inlägg under juli 2009

Av Laizan - 31 juli 2009 16:56

Sitter här med med en kopp kaffe efter maten och mumsar Marabou schweitzenöt, åh, jag har nog blivit beroende...*njuuter*

nedanför mig sitter Oliver (kaninen) och tigger som en liten hund..han vet nog inte om att han är en kanin..beter sig ber och mer som en liten doggy..hm..han skäller iaf inte men han går här och gruffar som en liten gris istället..*fniss*

nää jag tror jag får smyga ut i köket och norpa en rad choklad till..*schh*

Av Laizan - 31 juli 2009 12:14

Gomedda kära vänner!

Här tjuter och viner det i varenda ventil, trodde taket skulle blåsa av inatt..usch! gillar inte blåst särskilt inte när regnet piskar mot rutan samtidigt. F är ute på nån klippa vid havet och fotograferar, han älskar när det blir sådär "småläskigt" väder.

Själv känner jag mig som en ledbruten 100 åring, får så himla ont överallt och konstigt trött när vädret är såhär..tittar mig omkring och ser att jag borde ta tag i massa saker här hemma men nänä..blir så trött på mig själv!


Igårkväll hälsade vi på en gammal kompis sen skoltiden, vi råkade på varann igen på Facebook..himla kul måste jag säga!

Hon bjöd på go pastasallad och en ruskigt god äppel/rabarberpaj med det frasigaste täcke jag någonsin ätit..ska be om receptet tänkte jag.

När vi varit där i en halvtimme ungefär så försvann strömmen, jaja tänkte vi den kommer väl snart men huxflux var klockan 22 och fortfarande ingen ström så kaffet fick vi vara utan, lustigt vad beroende man blir igentligen.

Så vi mumsade paj (i uterummet för där var ljusast) och kollade på gamla kort som vi hade tagit med oss, riktigt skoj och massa sjuka minnen kom tillbaka, hahaha!

Både jag och F har ju gått i samma skola /klass som henne och först var väl han kompis med henne men sen när vi blev ihop i gymnasiet.(jaa jag vet läängesen) så började vi umgås allihopa.Det var tider det...hihihi!


Fredag idag ja...sista fredagen innan jobb på måndag..*ångest*

Ska dessutom prova jobba heltid igen..blir helt nojig bara jag tänker på det. Blir intressant att höra vad läkaren säger på måndag om röntgenplåtarna..vad det visar..osv.

Nä nu ska jag nog tända mitt luktljus och försöka få till myskänslan med soffan filten och en bok..just det ja..te måste man ha för att få rätta stämningen också :o)

kram på er !


Av Laizan - 29 juli 2009 17:00

Mums..Idag blev det färsk makrill till middag med färskpotatis och bladspenat...ruskigt gott måste jag säga, är ju ingen favvo av spenat men till makrill är det faktiskt helt okej.

Jag är ju praktiskt taget uppvuxen på makrill och torsk och fiskar av alla dess sorter. Pappa hade fiske som sitt stora intresse när han levde och då och då följde jag med ut i båten, särskilt när vi var i smögen på somrarna. då var det underbart att kliva upp tidigt på morgonen och ta med mackor o kaffe och bara njuta av lugnet på havet..*löööve*

Det roliga är att min stora kille också är fiskeintresserad så han har tillbringat en stor del av sommarlovet med spöt i handen vid olika sjöar..kul tycker jag!

Just nu är han hos farmor och farfar på deras lantställe och tillbringar dagarna i deras lilla söta jolle.


Näpp nu ska jag hänga upp lite tvätt..

kramar på er...

Av Laizan - 29 juli 2009 12:03

Nää det blev ingen utflykt till goa Marstrand idag, alla vaknade sent och min kropp protesterade vilt när jag försökte kravla mig ur sängen imorse..tror jag röjde omkring för mycket igår:o( sen kände jag i hela nacken och huvet att det är blåst på väg och det brukar ju stämma...

men men..det kommer andra dagar!


Går just nu och skrotar omkring i mina nyinköpta svarta mjukisbyxor i velour..hahaha..jag har alltid tyckt det är hemskt med velour men jag bara älskar dom. Blev rejält retad här hemma kan jag säga när jag fick på mig dom eftersom det står tryckt "Minnie" med tjusiga bokstäver fram vid resåren...hihihi..vaaarning..mamsen går runt med Disneybrallor och blir kallad mimmiemamman här hemma, jaja huvudsaken är att jag trivs med dom och inte vandrar omkring ute som en annan fjortis..*fnissa*

Toddeloo sålänge..

Av Laizan - 28 juli 2009 19:38

Ja nu blir det smäll på fingrarna, måste ta tag i mig själv och mitt skrivande!


Kan meddela att jag överlevde Skara sommarland i år också..*ler* håller mig dock ifrån vatten så mycket jag kan, springer mest runt och fotar alla som är som fiskar i vattnet..även min käre make..hahaha, han blir som ett barn när vi kommer dit och han kan fara runt med ungarna i alla rutchkanor och vattentunnlar..tur e väl det!

tur med vädret hade vi också..knappt något regn alls utan mest sol och varmt så ungarna va alldeles som små pepparkakor när vi kom hem.


För övrigt så är det lite småkaos i mitt hem...vi ska lägga ny golvmatta i köket så fick F ett ryck och kom på att vi ska måla alla lister i köket också..kanon tyckte jag så då va det bara att börja plocka undan (vi har ganska litet kök) och jäklar vad vitt och fint allt blev. Nu väntar jag bara på att mattan ska komma in i lager också, dom trodde det skulle ta en vecka ungefär så nästa vecka hoppas jag vi kan hämta den!


Nu ska jag nog ta och slänga mig i soffan lite..har farit runt hela dan idag (igen) och nu börjar alla leder protestera alldeles på tokförmycket..blää!


Imorgon tar vi nog en sväng till Marstrand om vädret tillåter..måste ha lite havsluft känner jag!

Av Laizan - 21 juli 2009 20:03

Gud vad skönt det är med semester..

Vaknar ju inte förrän framåt 9 och då oftast för att F kommer in och väcker mig. Saken är den att jag vaknar med känslan av att knappt ha sovit, helt mörbultad i kroppen och ont i huvet. Hade varit trevligt att få vakna någorlunda pigg före alla andra på morgonkvisten! känslan av att smyga omkring med kaffedoft i köket och sen få krypa upp i soffan och bara lyssna på morgonens fågelkvitter med alla sovandes omkring mig..jösses vad djup jag känner mig! får nog ta och ställa klockan om detta ska kunna ske, fast hur kul e det att ställa klockan när man har semester!?..*suck*

Ja i vilket fall så var det ju mysigt att få bli väckt med en pigg stämma i örat som meddelade att kaffet var klart och att varma frallor var inhandlade *lycklig*..F har nämligen bästa morgonhumöret och studsar upp kl 7 och promenerar i 2 timmar innan alla vaknat här hemma! täänk att få vara så pigg..*drömmer mig bort*

Japp..för att försöka glömma bort min galet värkande kropp så försöker jag fixa och dona så mycket som möjligt här hemma..slänga in tvätt..plocka ur tvätt..vika tvätt..hänga in tvätt..bla bla..tills F tröttnar totalt på mig och praktiskt taget trycker ner mig i soffan och säger TA DET LUGNT, snälla du kan väl ta det lite lugnt!!

Okej..jag ligger snällt i soffan i några minuter och tvingas känna hur allt vara tokvärker..jävla rygg..nää upp igen, sitter lite och läser i min bok, fattar nada vad jag läser..näpp säger jag till F, jag åker ut en sväng..tar mig en tur till Hemtex för att kolla rean istället..han bara suckar..vad ska han göra stackarn, jag är ju iaf vuxen och måste lära mig ta det lugnt..envis och dum det är vad jag är.

Imorgon, då ska jag ta det lugnt och bara vila hela dan lovar jag mig själv!

Av Laizan - 19 juli 2009 19:52

Toddelooo..jag lever..*flina*

Har ju inte varit här på hundra år, tillbringat en stor del av tiden på landet och där är ju uppkopplingen sååå seg,  jag med mitt otåliga sinne får spader och stänger ner datorn istället.

Har haft härliga dagar i stugan och njutit av lugnet bland kvittrande fågrar och frisk lantluft.

 Efter ett tag kände vi att det var kanske dags att bege oss till stan igen om inte annat så för att tvätta arton maskiner tvätt *ryys*

Ungarna blev jätteglada, iaf den store för han höll nog på att förgås av tristess trots mycket fiske och små utflykter, men kompisarna hemma sms:ar ju hela tiden och undrar när han kommer hem igen..hm..tänker på när jag var liten..då fick man bannemig snällt stanna på landet och roa sig tills det helt enkelt var dags att resa hem för semestern var slut.

Men då visste man ju inget annat iof..*ler*

Vädret då?...hur mycket har jag badat denna sommaren...NADA!

Jo 1 gång för att jag hade lovat på heder och samvete inför barnen..joodå klart att mamma ska bada när vi kommer till stugan..vad händer när lilla jag ska våga mig ner till stranden..JO! molnen bara kastar sig framför solen och det börjar blåsa..*huttrar mig sakta i vattnet*..vad säger ungarna då?!

men mamma kom igen nu det är ju faktiskt 24 grader i vattnet!

eeehee...hm..jaha..den där tempen måste gå fel tänkte jag, men så var det visst inte. Ja det var ju iof skönt när jag väl var i men sen sprang jag hysteriskt tillbaka över bryggan med Fredrik redo med en jättestor handduk en bit bort! hihihi...tänk vilken badkruka man e´


På torsdag bär det iväg till Skara sommarland, det har blivit en liten tradition att vi åker dit varje semester med ett par kompisar med barn i samma ålder som våra. Det ska bli skoj, 3 dagar med bus o lek..

Njee mamma stannar nog på land och fotar alla som badar om jag känner mig sjäkv rätt..*flina* jag kan åka karuseller med kidsen istället!


Näpp nu ska jag läsa lite bloggar och smurfa runt en stund, har lite att ta igen märker jag.


kramizar alla goa!


Ovido - Quiz & Flashcards