Alla inlägg under november 2009

Av Laizan - 30 november 2009 20:02

Halloj vänner!!


Här sitter jag och tittar på Ullared med datorn i knät...*ler*

gårdagen var så mysig sååå..vi var på julmarknad på Gunnebo slott tillsammans med svärföräldrarna. Jättefint ställe även om igentligen alla "bodar" är ungefär lika så är det en mysig stämning och glada människor runt omkring gör att man genast mår bra!

fika fick vi dock göra hemma för det var helt proppfullt med folk därinne så det gick inte ens att gå in.Så det blev lite glöggfika och mys hemma istället.


Idag var en typisk måndag, seg och värk i kroppen och mycket på jobbet..ingen bra kombination alls! imorgon har vi inflyttningsdag på jobbet och då blir det automatiskt hetsigt men jag ska försöka ta det lugnt...hahaha!


nu ska jag fortsätta titta på Ullared och alla lustiga männsikor!


kram på er!


  

Av Laizan - 28 november 2009 22:17

Javisst, jag har fått låna en Tensapparat hos läkaren. Är väldigt nyfiken på hur denna kommer funka. Använde den igår när jag fixade och donade lite här hemma och den höll faktiskt värken i shack..den är lite småläskig nu i början för det känns som man har tics eller nåt..hahaha, hade satt den på skuldran och nacken och när "stötarna" går in i musklerna så rycker det lite...hihi..F satt här och härmade mig igår när min axel ryckte till och jag kände mig helt mongo!

Ska nog testa att ha den på ryggen imorgon så får vi se hur det går..*fniss*



nu ska jag smutta vidare på min blåbär/lingonglögg...riktigt mumsig!!


Nattiskram!!




Av Laizan - 28 november 2009 19:02

  

Den här fina awarden fick jag av Johanna (min första faktiskt) tack söta...


Med denna awarden ska man berätta 10 saker om sig själv och skicka den vidare till 3 fina bloggvänner. Så jag väljer att skicka den vidare till Gumman pia, Pisan, och Snäckan.

 

Jaha..så till det svåra då..ska försöka... 

 


... Jag får spader när jag kommer till grönsaksavdelningen, blir helt stressad av det..skumt eller hur?

 

 

Jag följer nästan varenda avsnitt av djurpoliserna på animal planet men har däremot aldrig sett ett enda avsnitt av Bonde söker fru..

 

 

Jag har börjat spela på stryktips och lotto och har börjat gilla fotboll, har nog blivit hjärntvättad på jobbet misstänker jag..hahaha!

 

 

Hatar att vika ihop papperspåsar..blir bara arg..:o)

 

Älskar allt vad julen innebär..ljusstakarna åker alltid upp på torsdagen innan 1:a advent

 

Är mycket intresserad av det andliga, har fått kontakt med min mamma via ett medium.

 

Ville bli make up artist när jag var yngre..

 

Har protein c brist i blodet vilket gör att när jag blivit gravid har mitt blod blivit jättetjockt och jag har tvingats ta blodförtunnande sprutor varje dag under graviditeten...

 

färgar håret var fjärde vecka..är megagrå och började redan "rycka" grå strån när jag var 24

 

Ställer klockan på 05.35 varje vardagmorgon och är ett vrak av trötthet..hahaha!

 

 



Av Laizan - 22 november 2009 17:52

Idag vaknade man till dripp dropp och värsta gråvädret ute, men jag var på piggelinhumör och kände att fönstren måste tvättas iaf! kunde ju inte sätta upp min nya fina vintergardiner i vardagsrummet om det sitter måsskit på rutan!

Så F började tvätta och fixa medans jag strök gardinerna.

Det blev kanonfint, nu fattas bara julfixningen i fönstren men det får vänta några dagar till!


ungarna sitter i soffan och kollar på film och mumsar popcorn och jag väntar på att kaffet skall puttra klart...en helt vanlig söndag med andra ord...Glad



En efterrätt i helt min smak...

Av Laizan - 21 november 2009 19:06

Hej där!

Idag mår jag mycket bättre,fortfarande vaninnigt förkyld men ingen direkt värk i kroppen och det var läääängesen...kommer nog inte ihåg när det hände sist!

Har tagit det väldigt lugnt, stora kille var iväg och fiskade och lilleman fick äntligen gå ut för första gången på en hel vecka, så han har farit runt som en skottspole här på gården med bästa kompisen.

F har varit så söt och tvättat min bil, sen kom han in och fortsatte med dammsugning och tvätt av golven..Kyssunderbart skönt!

imorgon har han lovat hjälpa mig med fönstertvätt så jag äntligen kan få upp mina nya gardiner!

Nu hägrar soffan och ett glas rött..(om jag nu känner nån smak förresten)

sen är det Robinson på tv...spännande!


Kramizar från mig!

Av Laizan - 20 november 2009 12:46

Halloj världen!

Här sitter jag i sängen med kaffe som inte smakar nåt!

Blev det nån personaldag med afterwork idag??

Neeeeej...skulle inte tro det!! jag nös 5 gånger i rad igårkväll o sen braka det loss..

somnade med betonghuvud och vaknade med värsta megaförkylningen, näsan är så igenkorkad så hela huvet håller på att gå sönder! vet inte hur många näsdukar som ligger ihopknycklade bredvid min säng nu...*snyft*

Jag hade verkligen sett fram emot att träffa kollegorna lite utanför jobbtid och käka en mysig lunch för att sedan på kvällen gå ut och ta en drink o bara få ha lite kul!

Nähäää..så blev det med det!

solen lyser ju ialafall idag och det är ju alltid trevligt..kan ju öppna fönstren och andas in "vårluften" på 11 grader!

Kändes faktiskt som vår imorse när jag vaknade och hörde måsarna utanför och nån som körde röjsåg utanför fönstret och solen lyste in...helmysko ju!

Nästa helg är det första advent och min julkänsla som jag hade för ett tag sen bara försvann, hoppas den hittar hem igen för jul är min tid på året och jag blir så lycklig av alla ljus o dofter och myspys i fönstren..underbar känsla!


Näpp, dags att ta sig en liten tupplur så jag blir frisk fort!


Snörvelkram på er!Flört

Av Laizan - 19 november 2009 11:53

Vaknade idag och kände mig som en ny människa! oj vad däckad jag blev av vaccinet, trodde först det var flunsan som slog till.

Men idag kände jag att det bara var armen som värkte och det är ju ingenting jämfört med tokvärk i hela kroppen och "feber" på 37.8..hihihi..kändes som jag var halvdöd!

lilleman är också en piggelin om man bortser från hemska hostan!


Nu ska jag nog ta mig ut i vädret lite ocj svänga om apoteket och hämta ut medicin och sen köpa lite nya ljus till mina lyktor, är helt beroende av levande ljus!

F har lovat mig att tvätta fönstren här i helgen så jag kan hänga upp mina nya fina gardiner i vardagsrummet!

ska bli så härligt med lite förnyelse i fönstren igen...

Imorgon ska jag på personaldag med jobet hela dagen och sen en liten after work om jag orkar, ska bli trevligt att ses lite utanför jobbet också och tjöta lite annat än jobb!


Ha en fin torsdag alla rara sötingar!

Av Laizan - 18 november 2009 12:03

   Vilken sjukvecka detta blev..

Jag tog ju min spruta igår, och på kvällen kände jag hur armen började värka hela vägen upp till nyckelbenet.

Imorse vaknade jag av ett jääkla liv på utsidan 07.45, då kör fastighetsskötarna på utsidan  med motorsåg  ..hallåååå!!!

min sömn blev ju helt rubbad och när dom är klara vid 9 tiden då vaknar ju lilleman, som tur är så är han väldigt självständig på morgonen och sitter snällt vid tv:n en stund. Hela min kropp bara skriker och tokvärker och huvudet är som en dunderklump!!

Jag hoppas det ger med sig under dagen...trökdag!Gråter


Ikväll skall jag på utvecklingssamtal med stora killen och då hoppas jag är lite mer människa än nu, annars kanske han vägrar gå med sin mamma till skolan..hahaha!

Sån här känner jag mig idag..

Ovido - Quiz & Flashcards