Alla inlägg under april 2010

Av Laizan - 30 april 2010 19:09

Ja det kan man lugnt säga, inte haft rätta känslan på ett tag och därför inte orkat skriva ner något...

Nu kännner jag att jag vill dela med mig lite om hur min nya "medicinering" går till!

Kom till en underbar läkare som var hur mänsklig som helst och väldigt humoristisk vilket passade mig perfekt!

Han gick igenom hela bunten av papper jag fyllt i och frågade om jag var intresserad av att få "bedövningssprutor" in i musklerna (triggerpunkterna)

Visst, självklart kände jag! jag provar vadsomhelst och är inte ett smack rädd för sprutor så jag sa: kör på!

Och det gjorde han..herreguud, jag som inbillade mig att jag skulle röja på balkongen när jag kom hem..hahaha!..han satte nog 12 sprutor i nacken och axlarna och sprutade in bedövningsmedel..jäklar vad det kändes!

efter ett tag så kändes det som axlarna sjönk ner till tårna och jag kunde inte ens höja axlarna för dom lydde inte..hihi..helskumt! så när jag kom hem och fick landat lite så tänkte jag att det här e nog min grej!

Jag skulle ta av mig bh:n lite senare och fick nästan spader för jag kände inte var jag hade bh:n någonstans..hahaha..var tvungen att titta mig i spegeln samtidigt som jag klädde av mig, allt var bara helt "dött"..värsta toktandläkarbedövningen kändes det som. Dagen efter däremot kändes det att man levde..ajajaj..musklerna hade vaknat till liv igen och bara krampade, men det var ändå en känsla som var ok, jag hade nämligen ingen huvudvärk..whiiii!..har jag ingen huvudvärk så fixar jag det mesta, men både galen värk i axlar nacke rygg o huvud gör mig tokig! så att slippa huvudvärken var en lycka!

detta har jag gjort 3 gånger nu, fått sprutor i dom värsta ömma punkterna och efter ett par dagar känns det riktigt bra..tokglad!!


OJ..orkade ni läsa tro...? i vilket fall så är detta en häftig grej som funkar tror jag på mig iaf ..*glaad*

Jag kommer återkomma om detta nästa vecka när jag får ny behandlig..


Ikväll gäller räkor.. känns som fantasin tryter på fredagarna så då blir räkor ett alternativ alltförofta..hihihi...Rasmus bara ojar sig och tycker jag e jättetråkig, Max däremot älskar räkor så han blir lika glad varje gång!

Valborg ja..hm..undrar hur många föräldrar som får hem sina tonåringar i hemskt skick denna natt? Jag är så glad över att Max fortfarande håller sig från det där trots att kompisar tjatar på honom att "hänga på" och festa, men än så länge kan han stå emot och säga nej, goa unge!..får se om det håller i sig, man vet ju själv hur det var i 15-16 års åldern, jag fick alltid höra att jag var "tråkig" som inte ville ha utan drack min cola men det struntade jag i..såg inget coolt med det för fem öre!

Man kan vara med och ha kul ändå utan att dricka försöker jag tuta i honom och änsålänge lyssnar han :o)


Nej nu ska jag duka för lite räkmys..

Ha en härlig valborg alla!!

kram på er!

Av Laizan - 14 april 2010 08:35

Godmorgon!

inte ofta jag sitter och knapprar en onsdagmorgon när jag är ledig, men idag skall jag till läkaren kl 11 och är småhispig inför detta..ännu en bedömning från en ny läkare, denna gången på smärtcentrum i Angered som tydligen skall vara duktiga!

fick fylla i en hel roman med papper om hur jag mår..phuu! hoppas det är en förstående och proffsig läkare annars blir jag helt gråtfärdig känner jag.


Nackspärren har blivit bättre nu tack o lov, hela helgen var ett enda värk och spärrtillstånd, men tigerbalsam har blivit min bästa vän mot nacken just nu..*ler*


Det är sooool även idag och våren är här för att stanna känns det som!

blir så lycklig o glad över blå himmel att jag bara vill krama hela världen!!

Mår jag bättre under dagen så skall jag röja lite på balkongen så det blir fint och beboeligt med dynor o grejer igen!!


Nu ska jag dricka upp kaffet och titta djupare i nutrilettpulvret sen är jag redo för duschen så jag blir presentabel inför läkarbesöket om en stund!


Håll tummarna för mig!


Soliga kramar!  

Av Laizan - 9 april 2010 16:33

Oj vad solen lyser från klarblå himmel! våren är verkligen här även om vinden är ruggigt kall. Våren får en på gott humör och man vill fixa och dona hela tiden...

Idag var tanken att vi alla skulle åka till landet men vem vaknar med sjujäkla nackspärr hela vägen från nacken ner i rygg och höger arm, så det var bara att ringa jobbet och säga som det var..får alltid lika dåligt samvete varje gång jag ringer och dom får fixa och dona för att någon skall kunna jobba för mig..usch!

I vilket fall som heslt så åkte F och stora sonen till landet och lilleman valde att stanna hemma med mig.


Födelsedagen blev bra till slut trots min ångest för att bli 1 år äldre. Jag fick världens bästa present av grabbarna här hemma..ett par vita Converse..älskar dom!

Sen fick jag jättefina saker av släkt o vänner..top, linne,örhängen, scarf, spikkudde och en fin lykta!..*tokglad*

Vi gjorde paj och mumsig sallad och till fika blev det cupcakes! en jättemysig kväll helt enkelt!


Just nu sitter jag här med en makalöst god nutrilettshake..eller inte...

har druckit dessa pulverdrycker i 4 dagar nu och det börjar redan bli tråkigt och känslan av att man sitter o dricker smaksatt välling blir allt större!..

har fått för mig att jag måste gå ner några kilo och då verkar ju detta vara himla enkelt och lätt..haha..jag är sugen på allt möjligt nu bara för det!

jag ska stå ut en två veckor till sen får vi se vad vågen säger!

Nu måste man bara återfå orken för att träna också..snart snart...:o)


Tittar på min lilla påskkärring som är så söt i fönstret..hon borde verkligen plockas ner nu eller??..påsken ska väl vara slut nu antar jag..synd..hon e ju för go..


Ha en fin fredagskväll!

Av Laizan - 4 april 2010 18:34

Idag är det påskdagen..eller rättare sagt moffa godis , slappa, läsa bok dagen!

Igår var vi hos några vänner och käkade gott grillat och hade en jättekul kväll!

Imorse vaknade jag vid 9.30 och kände mig faktiskt utsövd, det händer inte ofta kan jag meddela, F var uppe och kollade formel 1 på tv så då blev det frukost i vardagsrummet och sen fastnade jag där.  Har legat i soffan och läst nästan hela dagen, jag har blivit hjälptlöst förälskad i Twiliight böckerna och kan bara inte sluta läsa, ska kolla andra filmen New moon på Dvd ikväll också..jösses vad beroendeframkallande detta är,...vampyrer och läskigheter..*ryys* 

Imorgon blir det kalas igen, då är det dags för mig att fylla ett år äldre...jag fyller gärna år, men jag får tokångest när jag inser att det bara är ett år kvar tills jag lämnar siffran 3 bakom mig *grååt*


Nu ska jag gräva ner mig i soffan en stund till med nästa bok...myspys!

kram på er i vårregnet..  


Av Laizan - 3 april 2010 11:40

     

Önskar er alla en härlig påsk!!

Stor kram!

Ovido - Quiz & Flashcards