Alla inlägg under februari 2010

Av Laizan - 28 februari 2010 18:49

Har jag verkligen haft sen sist...  

Har märkt att jag blir helt seg på att blogga när jag jobbar, för när jag kommer hem så är huvudet helt tomt och jag har sån värk i mina fingrar för dom är helt svullna och korviga att jag knappt får av mig ringarna..ska faktiskt till läkaren snart för att se om han kan titta lite på mina tassar och se om det är nåt som går att göra åt, blir så rackarns knöligt att skriva på jobbet..hihi..ser ut som en femåring skrivit!


Idag har vi beställt resa..ska bli helt underbart att komma bort till värmen, det blev Bulgarien Sozopol, jag har aldrig varit i Bulgarien innan men många säger att det är kanonbra så då ville vi pröva det i år! 24 juni bär det av i en vecka  


Fick upp mina nya fina köksgardiner idag, hörde pippifåglarna kvittra på utsidan imorse och kände att nu är det dags att ta itu med våren i köksfönstret..blev kanonnöjd!!..bild kommer strax!


Imorgon är det äntligen skola för kidsen igen, massa snö på taken ställde ju till det och ungarna var tokglada över att få slippa skolan ett par dagar förra veckan!

På jobbet har fastighetsskötarna också jobbat häcken av sig med att skotta snö från tak och plocka bort istappar utanför hyresgästernas fönster..denna veckan lär dom nog också få slita lite för nu kommer ju alla brunnar svämma över och vattnet forsa över gator och torg..phuuu..längtar som en galning till våren nu!

Efter jobbet imorgon tänkte jag ta mig till friskis & svettis för att se vad dom har för typ av gym, jag tänkte börja på sportlife men dom är ju så himla dyra och då fick jag tips att börja på friskis istället där dom var betydligt billigare..ska bli kul att få komma igång lite igen..jag kan ju inte använda maskinerna direkt utan går mest på löpbandet och då känns det lite surt att behöva lägga massa tusen för nåt jag ändå inte kommer utnyttja!


Nu blir det resterande kvällen i soffan innan det är dags för ny vecka igen!

Ha en mysig kväll...  

Av Laizan - 20 februari 2010 17:06

Hej ute i snöstormen!

Man tror inte det är sant, det bara vräker ner stora bamseflingor och bilarna slirar och fastnar i varenda snövall utanför..vilken vinter va!!

Pratade med Max i telefon förut..han är hos farmor & farfar på landet och har varit och fiskat hela dagen pulsandes i snö som gått till midjan..han lät helt färdig *ler*

Idag skall Rasmus ha en kompis som skall sova över så dom har beställt pizza och skall ha allmänt mysigt ikväll.


Här nedan ser ni alla 35 semlor som vi fick på jobbet häromdagen, tanken var att vi skulle bjuda hyresgästerna på semlor men det kom inte så många besök så vi moffade en hel del i 2 dagar..hihi!


Ha en härlig kväll allihop, själv blir det melodifestival, godis och raklång i soffan!

kramkram!

    

Av Laizan - 17 februari 2010 21:22

Oj, nu såg jag hur längesen det var jag var här...

Har dragits med en skitjobbig huvudvärk som varat från morgon till kväll i en hel vecka, så det var först i går som jag kände att tjohoo..jag vaknade utan huvudvärk..fy vad jobbigt sådant är när man hamnar i ett slags ekorrhjul med intensiv värk som vägrar släppa taget ens för en minut..


Vi åkte till landet i fredags för att ha en mysig helg i ett sagoklätt snörike men ack vad besviken man blev när vi upptäckte att vattnet frusit i ledningarna.

Åååh så tråkigt!! fick smälta snö för att få till lite vatten till dressingen på kvällen..hihi..bara en sån knasig sak!

Efter en härlig promenad på lördagen så packade vi bilen och åkte hem till tråkiga stan igen.


Rasmus åkte till farmor och farfar i måndags och kommer hem imorgon och då åker Max dit istället och njuter några dagar innan sportlovet är slut, så här hemma har verkligen varit lugna gatan denna veckan.


Har varit ute och letat födelsedagspresent till maken som fyller år på fredag, han önskar ju aldrig nåt så man får alltid försöka hitta på nåt själv... får se vad vi kommer på..

Fick hämtat mina fina gardiner som syrran lagt upp för mig, så nu ska dom bara strykas..blää vad tråkigt!

lägger ut bild när jag fått tummen ur och hängt upp dom..haha..


Nu skall jag sluta knappra för fingrarna har svullnat upp och är helt stela..säger bara ..denna konstiga sjukdom blir jag inte klok på!


Ha en fin kväll, själv håller jag tummarna på att en väns bebis skall titta ut snart!


kramar...



Av Laizan - 14 februari 2010 21:15

  

Pussa & krama dina nära och kära  en extra gång idag!

Av Laizan - 6 februari 2010 22:12

Tjingeling!

Dagen har varit härlig!

Vaknade vid 9 med huvudvärk i vanlig ordning, men en varm go dusch och frukost i lugn o ro gjorde att jag blev människa igen.

Vid 12 åkte jag hem till min goa syster på en liten lördagsfika och systersnack..*ler*

hon var snäll och tog hand om mina alldeles för långa köksgardiner men hennes symaskin pajade tyvärr så det tar några dagar till innan jag får tillbaka dom.

Det gör inget iof för jag måste orka ta itu med fönstertvätt innan dess tänkte jag.


Nu har vi mumsat ostbricka till mysiga melodifestivalen, hiihhi..ibland undrar man om vem som helst får vara med där..tur att Ola gick vidare iaf!


Nu ska jag natta lilleman och fixa lite innan sovtajm...hahaha idag behöver jag inte hålla mig vaken för Maxxen är faktiskt hemma..gött!!


puss o kram!



Av Laizan - 5 februari 2010 23:44

Gokväll kära blogg...

Här sitter man då och blinkar av trötthet och väntar på att sonen skall komma hem.

Hm, jag funderar på hur mycket hönsmamma jag är igentligen? finns inte i min vildaste fantasi att jag skulle gå och lägga mig INNAN han har kommit hem.

Vi har sagt senast kl 00.00 på helger (han fyller 15 i mars) och 21.30 vardagar.

Och visst, det håller han, men inte skulle jag klara av att gå och lägga mig och inte veta han han är hemma välbehållen osv..*suck*..jaja, det är väl bara att vänja sig antar jag..frågan är hur gammal han skall vara när jag har ro att lägga mig innan han kommer hem..20 år eller?..*asg*



Var på bio med jobbet igår som sagt, filmen var grymt bra (snabba cash) men min nacke och rygg höll på att knäcka mig så jag ålade runt som jag vet inte vad i biostolen...men ibland är det värt att stå ut lite extra :o)


Åh, nu hör jag honom..gött, då kan man gå och nana..hahaha!

nattinatti...

Hörs imorgon!

Av Laizan - 3 februari 2010 19:01

Idag har jag verkligen tagit det lugnt o stilla.

Var uppe med Rasmus vid 7 och höll honom sällskap i soffan tills det var dags för skolan.

Hade först tänkt att stanna kvar uppe men sängen ropade högt och tydligt så jag gick snällt tillbaka och slocknade som en liten gris. Vaknade inte förrän 10.45 och kände mig helt väck..varför blir jag sån?..kändes som jag inte var med alls i matchen utan kroppen och huvudet var bara helt förlamade, så jag tog en långdusch och försökte komma ur komaläget men det känns som jag har varit lite halvflummig hela dagen..helskumt!


Jag gick iaf en tur till lilla hemköp och fick hämtat ut mina gardiner som jag köpte på ellos.

Hm..inte helnöjd kan jag säga med förgen som skulle vara "duvblå" öljettgardiner i Rasmus rum..kanske blir dom snyggare när dom kommer upp i ljuset, vi får se..

Mina gardiner till köket var kanonsnygga men för långa *morr* så jag måste lämna bort dom till syrran så hon får lägga upp dom litegranna, ååhh..jag som ville ha upp dom på studs! 


Imorgon är det torsdag och jag skall på bio med jobbet på kvällen, ska se "snabba cash" den verkar grymmebra så det ska bli kul faktiskt!


Nu har det slutat snöa tack o lov, inte för att jag inte gillar snö, men nu räcker det väl eller hur!?


Nu ska jag städa olivers bur, lika trökigt varje gång men det är det värt för han är allt världens goaste figur!

  


Av Laizan - 2 februari 2010 19:04

Nu har jag haft huvud/nackont i flera dagar och idag känns det som jag skall bli tokig...ska bli så skönt att vara ledig imorgon.

Snön bara vräker ner och man sätter sig inte gärna i bilen ut o kör nu..F får hämta Maxxen som är på Samsung galan ikväll med en kompis så slipper han ta spårvagnen (den kommer nog inte ändå..hehehe)


I söndags var jag på Ikea och köpte lite nya hyllor och en tv bänk till grabbarnas rum, hittade även en ny matta "hoven" till vardagsrummet, den blev brun igen, rummet går i beige/brunt så då passade den mattan perfekt..nu jagar jag nya kuddar och lampor också så man får lite fina vårfärger in i allt bruna!

Just det ja, mina gardiner har ju kommit till kök och lillemans rum så nu ska dom bara hämtas på posten, och betalas också...hm..inte lika kul kanske!

Jag tänker redan vår/sommar i hemmet men jag kan inte låta bli..helt hopplös varje vår för att sen bli likadan när hösten kommer..hahaha!

Älskar verkligen heminredning  


Fick ett litet ryck och köpte tulpaner och ett fint kort med en dikt på till min käre make häromdan, kände att jag ville visa på nåt sätt hur glad jag är att han finns i mitt liv..haha..han såg mest chockad ut och frågade först vad han hade glömt..*fniss*..vad hemskt igentligen, näpp, fram för mer blommor och blader och det gäller ju faktiskt båda parterna..varför ska bara tjejer ha blommor för!?


Nu är det soffläget som gäller resten av kvällen...

kram och ta det försiktigt i busvädret!


Ovido - Quiz & Flashcards